Sürk (Çökelek) Yaptım

Bu ikinci yapışım aslında ama sanırım ilk yaptığım daha iyiydi (çok cesurca bir itiraf oldu, o zaman ne demeye paylaştın diyebilirsiniz kabulümdür:))
Bu sefer hazır aktarda satılan baharatlardan kullandım, geçen defa yaptığımda kendim hazırlamıştım baharatını. Çok sevdiğimden çok, az sevdiğimden az koymuştum. Sanırım ondan çok güzeldi.  Neyse ki çok yapmadım bu sefer, çabuk bitecek :)
Bizim burda bu halinden ziyade "küflü çökelek" olarak tabir edilen, , baharatlarla özleşmiş haliyle epeyce bir beklemiş (belki 1 ay) haliyle bol zeytin yağında tüketilir. Salatası vardır,ayrıca fırında bol domatesli, biber salçalı pidesi yaplır ki yemelere doyulmaz, hele yanında bir bardak çay olursa.. 
Neyse benden bu kadar. Bu gece nöbetçiyim, gece uzun :) 
Fringe'e sardım bu aralar. 3. sezonun sonundayım. Yabancı dizilerde Türk dizilerinden çok farklı bir tat var. Ya da bana öyle geliyor :)) Yerel dizileri oldum olası sevemedim hiç . 

""""""""""""" güzel hafta sonları dilerim.""""""""""

Yorumlar

  1. Eline sağlık,hatayda da vardı:)
    bir de miminiz var blogumda güzel bayan:)

    YanıtlaSil
  2. çöekelk bnm bildiğim peynir gibi bir şey oluyo :/

    YanıtlaSil
  3. çok ilginç bak bir şey daha öğrenmiş oldum:)bizde de çökelek bir çeşit peynir

    YanıtlaSil
  4. Baharım, teşekkür ederim canım. Uğrayıp alırım Mimmimi :P iltifatını es geçtim sanma :)

    Seyhan, bu çökelek bildiğin ham çökelek, ama biz böyle baharatlarla karıştırarak yiyoruz, biraz küflendiriyoruz işte :)

    Nabrut doğru söyledin bizde de öyle, ama Seyhan a dediğim gibi biz ham çökelek olarak değil bu haliyle daha çok daha lezzetli buluyoruz. Üniversitedeyken Adana'lı bir dostum vardı, onlar da çökeleği biber salçası kimyon ve kekikle yoğurup kavanozlara basıyorlar, kahvaltıda kaşık kaşık çıkarıp yiyorlardı :) benzer farklı uygulmalar olabilir :)

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık esracım. bence de sen hazır baharatları boşver en iyisi damak zevkine göre kendi seçtiklerin. yine de emek emektir, afiyet olsun:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın canım, ders oldu ama :) teşekkürler

      Sil

Yorum Gönder

Değerli Yorumunuz için Teşekkür Ederim..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Gülse Birsel Yazısı

Defter ciltleme

Keçeden Kitap Ayracı