Şer gibi görünen hayırlar..

İnsan bazen tezcanlılığından mıdır nedir istediği birşey hemen olsun, ya da bir sıkıntısı varsa hemen gitsin istiyor. İstediği olmayınca da arada aksilikler olunca -ki çoğu zaman aksilik deriz biz- feleğe suçu atar. Oysa nereden bilsin ki olmasını istemediği şeyin ona aslında hayır getireceğine. Sabır ve sebat ancak erdemli insanların sahip olabileceği meziyetlerdendir. Bir insan Allahın rızasını kazanmak üzere yaşar ve o tür işlerle meşgul olursa gelecek olan aksiliklerden korkmaz, korkmamalı.. 


Şimdi düşününce başıma "aksilik" gibi gelen şeylerin sonuçlarına baktığımda tüm aksilikleri gönderene şükürler olsun diyorum. O anda göremediğim için ve belki içten içe Rabbime neden? diye sual ettiğim için pişmanlıklar duyuyorum.. Aksilikleri verene, bazen işleri ters (bize göre ters diyelim) götürene çok şükür, bin şükür..


İçim der Sabr'ı sükut...
Dilim der Sabr'ı zor...
İki arada bir Bedendeyim. Sabır zor olsa da Tevekküldeyim...!
Çünkü;
Haykıran Sükutlar Vardır ki Ancak ALLAH İŞİTİR ...





Bir kıssa..

Hz. Lokman Hakîm, oğluna şöyle dedi: “Ey oğul! Altın ateşle denenir. Salih kul da bela ile denenir. Bu bakımdan Allah bir kavmi sevdiği zaman onlara bela verir. Kim belaya razı olursa ona rıza vardır. Kim kızarsa ona da öfke vardır.”
Ahmed bin Kays şöyle anlatıyor: “Bir gün dişim ağrıdığı halde sabahladım. Amcama dedim ki: ‘Bu gece diş ağrısından uyuyamadım!’ Bu sözü üç defa tekrarladım. Amcam bana dedi ki: Bir gece dişinin ağrımasını fazlasıyla şikayet konusu yaptın. Benim otuz seneden beri şu gözüm görmediği halde kimseye söylemedim!..”



Hayırlın Cumalar..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Gülse Birsel Yazısı

Defter ciltleme

Keçeden Kitap Ayracı