Oğlum için yemekler

Rabbim tüm çocukları korusun, hastalıklardan, kazalardan, kötülüklerden..amin.

2 gün hastanede yatmanın ardından, kanımızdaki yüksek enfeksiyondan ve bronşitten kurtulduk çok şükür. Rabbim bir daha yaşatmasın ve beterinden korusun, tüm çocukları.
1 hafta izin aldım ben de kuzuma bakayım çabuk iyleşsin diye, hiç evden çıkarmadım onu, sağlıklı bol vitaminli çorbalar, meyveler verdim. Çok fazla ilaç kullandık ne yazıkki  :( kanında ve ciğerlerinde atması gereken enfeksiyon vardı yavrumun..Çok şükür artık daha iyi.

Kuzum hastayken ona hazırladığım birkaç tarifi yazmak istedim bende. Belki benim gibi internetten "bebeğime ne yedirsem?" diye tarifler arayan birilerine ışık olur diye :))

Peynirli Krep

Yumurtayı ne yazıkki sevmiyor oğlum. Ne haşlama ne kavurma..Ben de ona çeşitli şekillerde veriyorum. Mesela son denediğim bizim buraya özgü kahvaltıda tüketilen "tuzlu yoğurt" (adına bakmayın, aslında süzme yoğurda çok benzer, ekşimsidir) ile kavurarak verdiğimde bayılarak yedi. Daha çok krep şeklinde yediriyorum. En çok yaptığım tarif, 1 yumurta, biraz süt(1 k.fincanı kadar), bir fiske tuz(yavan olursa da yemiyor paşa), bir tutam kekik, ince kıyılmış bir kibrit kutusu peynir, birkaç tane ayıklanmış tuzsuz siyah zeytini 1 yemek kaşığı dolusu unla iyice çırpıp azcık yağlamış yavada ters düz kızarana kadar pişiriyorum. Börek tadında bişey olduğu için büyük parçalar halinde kesip eline veriyorum. Bazen içine taze tatlı kırmızı biber koyduğum da oluyor. Allah ne verdiyse artık..

Ispanaklı-Brokolili ve Bilimum sebzeli çorba

Adından da anlaşıldığı üzere içine dolapta besleyici ne bulduysam ekledim. Brokoli şimdilerde yeni yeni çıkıyor. Ben de çok özlemişim, salatalara çok yakıştırıyorum. Oğlumun da çorbasında denedim ilk ve o da çok sevdi. Havuç ve ıspanak zaten bir arada çok keyifli oluyor, doyurucu olması için de içine biraz pirinç attım. Birkaç yaprak da nane kıydım içine..Miss gibi oldu. Şifa olsun :)





Brokolili Şehriye Çorbası

Bir diğer brokoli denemem de bu oldu. Bu çok lezzetli ve doyurucu bir çorba. Birgün önce haşladığım etin kalan suyunu da kullanınca enfes birşey oldu. İçine biber de kıydım, ve biraz da domates rendeledim. Havucu da eksik etmedim yine..Ben çorbaları biraz lapa kıvamında yapıyorum, genelde ekmek atmıyorum içine, karbohidrat ihtiyacını bu çorbada şehriyeden alıyor zaten ve daha doyurucu oluyor. Dökülme-saçılma gibi riski de az olduğunda yedirmesi daha kolay:)  Mutlaka denemelisiniz.



Bu çorbaların haricinde en çok tükettiğimiz diğer çorbalar tarhana, domates ve yoğurt çorbası..Malum kış mevsimindeyiz. Bizim de yemeklerden önce sıcacık bir çorba içmemiz iyi oluyor hani..Hal böyle olunca kaynayan tencere de büyük oluyor yapması daha keyifli oluyor.

Umarım yararlı olmuştur.
Sağlıklı, mutlu, çok soğuk olmayan sıcacık bir kış dileğiyle.. :) 
Sıhatte kalın !


Yorumlar

  1. Çok yararlı çorbalar canım,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Krepi hafta sonu deneyeceğim,eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  3. umarım sever kuzucuk. Alternatif yumurtalı kahvaltılık tarifler arıyorum, bilenlere duyurulur!! :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Değerli Yorumunuz için Teşekkür Ederim..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Gülse Birsel Yazısı

Defter ciltleme

Keçeden Kitap Ayracı