Kızım için mamalar-I

Emirhan ek besine başladığında da yaptığım bazı çorbalar vardı, onları da yazmıştım. Şimdi kızımda yaptığım yeni denemeleri paylaşıyorum. İnternette bakıyorum çok tarif var. Ben de yeni denemeler farklı tatlar bulmaya çalışıyorum. Çünkü Gülendam Hira örneğin brokoliyi sevmiyor, ama yemesini çok istiyorum. Çeşitli sebzelere katsam da tadı baskın olduğu için yine iştahla yemiyor. Ben de miktarı azaltmakta buldum çareyi. Çok az koyuyorum kullanırken. Bunun yanı sıra patates, kabak, havuç, hele ıspanak:), çok seviyor maşallah. Severek yiyor. Oğlum 1 yaşına kadar anne sütü almasına rağmen kızımda sütüm ne yazık ki çok az geldi. 5. ayı doldurur doldurmaz ek gıdaya başladım. Zaten doktorumuz da doğum kilosunun 2 katına ulaştıysa ek besine başlanabilir demişti. Ben de önce tadımlık sonra doyumluk öğünler hazırlamaya başladım. Şuanda 7. ayını doldurdu artık. Hazımsal olarak sıkıntı da yaşamıyoruz ve de iştahlıyız maşallah :) Akşamları bu tür besinler yediğinde geceleri daha az uyanıyor bıdık. Karnını tok tutuyor belli ki. Bazen fırsat bulup yapamadığımda ve hazır tahıllı mamalarla uyku öncesi beslediğimde gece 1 ya da 2 kere kalkan çocuk 3-4 kere kalkıyor. Bu da hem onun uykusunun sürekli bölünmesine hem de benim sabah pert bir biçimde işe gitmeme sebep oluyor. Lafı fazla uzattığımın farkındayım işte Hira hanım için son zamanların en popüler iki çorbasından biri (maması, ne derseniz artık) :)

Et suyunda Sebzeli Şehriyeli Çorba



Malzemeler:

(ben yemek hususunda göz kararcıyımdır, o yüzden sadece isimlerini yazıyorum, miktarı belirlemek sevgili anneye kalmış :))

-kabak(dolmalık olandan)
-patates
-havuç
-domates (ben şuanda konserve yaptığım yaz domateslerinden kullanıyorum, mevsimi değilse ve böyle bir imkan yoksa bence kullanmayın)
-Tel şehriye
-Et suyu (ben et haşladığımda (içine bir baş soğan atarım) mutlaka çocuklara çorba için suyundan ayırıyorum ve biraz da et tabi..tavuk suyu da kullanılır elbette)
-Zeytinyağı

Yapılışı:
Et suyunun içine zeytinyağı hariç tüm malzemeleri koyun. yumuşayana kadar haşlayın. Sebzeler pişince tüm karışımı blender'dan geçirin (valla benim elim ayağım bu şey:)). Mama kıvamına gelince hazırdır ve az bir miktar zeytinyağı ekleyin (bir çay kaşığı kadar koyuyorum iki mama kavanozu için, hazmı kolaylaştırır, kabız olmasını önler).

Afiyet Şifa olsun ! :)

sağlıcakla...






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Gülse Birsel Yazısı

Defter ciltleme

Keçeden Kitap Ayracı