Mikrodalgada 5 dakikada Cheesecake


Mikrodalga fırında kısa zamanda harika şeyler yapılabiliyormuş, bunu ilk muffin denememde anlamıştım. Tek kusuru "bu kadar kısa zamanda kek mi pişermiş canııııım" ön yargımdan kurtulamayıp biraz daha pişmesi için süreyi uzatmak ve kekin kuru olmasına sebep olmak oldu:) Meğer o 5 dakikacık süreler yetermiş pişmeye.. Neyse cheesecake i çok seviyorum, bugüne kadar hiç yapmadım hep hazır yedim, ama artık madem bu kadar kısa sürede pişirebiliyoruz deneyeyim dedim ve 10 numara 5 yıldız verdim. Görüntüsü çok estetik değil kabul, o da benim beceriksizliğimden efendim :)

Orjinal tarif burada. Ben kendimce bazı değişiklikler yaptım. Orjinal tarifte 2 yumurta vardı, ben çok sevmediğim için 1 koydum. Limon ve portakal kabukları koymadım (koysam güzel olurdu kesin).

Malzemeler:

- 1 pk Burçak bisküvi 
- 1 adet yumurta
- 100 gr tereyağı
- 1 pk vanilya
- 1 yemek kaşığı un
- 1 pk sade krema 
-1 pk labne peyniri
- 1 çay bardağı şeker
- 1 pk bitter-sütlü çikolata

Yapılışı:

Tereyağını mikrodalgada 4.derecede 1 dakika çalıştırarak erimesini sağladım. Burçak bisküvisini elimle parçaladım, un haline getirdim ve eriyen tereyağının içine ekleyip borcam tepside (fırına sığacak olmasına dikkat edin) taban haline getirdim, yarım saat kadar buzdolabında beklettim. Diğer yandan yumurtanın sarısını beyazından ayırdım ve bir kapta beyazları kar haline getirene kadar çırptım. Beyaz bir köpük halini alınca üzerine şeker ekleyip biraz daha çırptım. Krema, labne peyniri, un,  çikolata (elimle parçaladım), vanilya ve yumurta sarılarını ekleyip iyice çırptım. Dolaptan bekleyen tabanın üzerine bu hazırlamış olduğum harcı döküp 4. derecede 5 dakika pişirdim (döktüğünüz harc kabardıysa olmuş demektir). Pişmenin ardından ilk sıcaklığını atınca soğuması için buzdolabına kaldırdım. Süslemek için Dr.Oetker'in böğürtlenli sosunu kullandım ki çok yakıştı. Kesinlikle denemeye değer bir tarif, çok seveceksiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Gülse Birsel Yazısı

Defter ciltleme

Keçeden Kitap Ayracı